NYHETER/BLOGG

Sommarerbjudande!

Känner även du att du har svårt att släppa kontrollen över jobbet när du ska vara ledig?

Samtalet med ett nummer som du inte har inlagt i mobilen stressar fler än vi tror.
Det kan vara en säljare men tänk om det är en förlorad kund, klagomål, beställning som du missar om du inte svarar?
Låt oss svara så bemöter vi personen med vår proffsighet och din kunskap som du delat med oss och du får ett meddelande om vad samtalet gällde.
Vill du så ringer vi dig och rapporterar vad som inkommit på angiven tid!
Skönt för dig, bra för affärerna och även för semesterfriden.
Välkommen till oss.

Just nu kan ni få vår tjänst Telefonpassning DYGNET RUNT i sommar från 1495 kr/månad.

 

 

Nya kunder på Gotland

Vi är stolta över Gotländska företag och än mer att samarbeta med dessa!

Scanotag

Ett supersmart företag som gör att du hittar dina borttappade saker tex mobil, glasögon och resväskor.

Vi sköter givetvis den personliga kontakten med kunderna via telefon dygnet runt.

Kika in på www.scanotag.com för mer info.

Hotell Gute och Breda Blick

Vi är glada att få möjligheten att ansvara för de viktiga samtal som kan inkomma dygnet runt. Jourtelefoni när den är som bäst.

Boka din hotellvistelse på www.totthotels.se

Telelo

Vid förlust av mobilen så behöver du spärra ditt SIM-kort och det kan du givetvis göra dygnet runt hos Telelo, kundservice när det behövs-dygnet runt!

Teckna ditt abonnemang för Gotländsk telefoni på www.telelo.se

Visbytravet

En upplevelse utöver det vanliga, fyllt av adrenalin, nervositet och glädje – Trav när det är som bäst!

När tävlingssäsongen närmar sig och inleds, ökar naturligt samtalen in till travbanan.

För att besökare, aktiva, kunder och journalister ska få den bästa upplevelsen så avlastar vi på telefonin. Givetvis har Visbytravet valt att använda tjänsten dygnet runt för bästa nåbarhet och kavlité!

Se mer vad Visbytravet kan göra för just dig på www.visbytravet.se

Almedalen 2018

Vi kan med stolthet presentera att vi i år har några fina seminarium som är öppna för allmänheten att ta del av här hos oss.

Det är bl a våra kunder Njurfonden och Suicide Zero som kommer att hålla lärorika och rörande föredrag. Läs mer i Almedalsprogrammet:

För mer info vad dessa organisationer gör, gå in på www.njurfonden.se och www.suicidezero.se 

Varmt Välkomna till Speckrum 5.

Nya kunder

Barncancerfonden

Barncancerfonden behöver knappast en större presentation, med över 425 miljoner insamlade medel ger de stöttning till de familjer som behöver det som bäst under den svåraste tiden. Respekt.

Med stolthet svarar vi på dessa samtal och avlastar den ordinarie personalen. Skänk din gåva på 020-902090.

Suicide Zero

En viktig organisation som arbetar mot självmord. Viktigt då ca 1500 st personer per år väljer att avsluta sitt liv. Med mer kunskap kan detta förhindras och kunskapen har Suicide Zero och de utbildar både företag och privatpersoner. Boka din föreläsning via www.suicidezero.se alt 010-2008012.

Uniguides roll är att sköta kundtjänst och besvara samtal vid lämnande av gåvor och frågor.

Qall Telecom

Utökar sin befintliga tjänst hos oss och har nu dygnet runt öppet hos oss med sin tjänst: Nummerupplysning.

Utökat samarbetet med RFSU

Vi hjälpte RFSU att starta RFSU insamlingsstiftelse för 2 år sedan, nu utökar vi samarbetet ytterligare och vi är stolta över att ha möjligheten att få arbeta med deras tidning OTTAR.

En färgsprakande tidning som är viktig, den borde finnas på varje arbetsplats och i varje affär.

www.ottar.se

HÄLSOKOLL för kundmötet

Hur skulle du kunna möta dina kunder ännu bättre?

Som en del i vårt konsulterbjudande har vi nu en effektiv 2-timmars workshop där vi tillsammans tittar på hur ni idag möter era kunder och vilka områden som skulle kunna utvecklas.

Är det någon som skulle vara intressant hör av er till Johan Bergman, 0498-498 498

Läs mer här:Tjänstebeskrivning

Almedalen 2016

I år kommer vi under Almedalsveckan tillsammans med KomMed arrangera två seminarier i våra lokaler på Specksrum 5 i Visby.

Tisdag 5 juli, 15.40 – 16.30
Vilka möjligheter och barriärer finns i Sverige för att öka företagsgivande till ideell sektor?

Deltagare i panelen:
Per Leander, Ordförande FRII & Generalsekreterare Barncancerfonden
Lotta Lundberg, Chef Näringslivsrelationer och Fundraising Fryshuset
Elina Raeder, Brand Engagement Marketing Manager, Telia
Carolina Engström, Vice Generalsekreterare Friends

Onsdag 6 juli, 9.00 – 10.00
Hur förändras insamlingen i Sverige – hur motivera ett ökat givande från svensken i framtiden?

Deltagarei panelen:
Kristina Sparreljung, Generalsekreterare Hjärt-Lungfonden
Johan Sverker, senior rådgivare PwC ideell sektor
Oskar Peterson, ägare AdWizard AB, expert fundraising & DM
Charlotte Rydh, tillträdande Generalsekreterare FRII
Marie Dahllöf, Head of Charity och CSR Svenska Postkodlotteriet AB

Läs hela mer i Inbjudan

VÄLKOMNA om vi är i närheten!

Ny hemsida

Idag lanserar vi en helt ny hemsida. Vi kommer löpande lägga till mer innehåll och det kan finnas risk att det är något vi missat. Hur som helst tycker vi det är jätteroligt och vi hoppas ni som besöker sidan både hittar det ni söker och får en känsla för vilka vi är. Välkomna!

Ljusare tider

Under vinterns mörka månader har vi haft fullt fokus på att möta våren i en ny skepnad. Förutom en ny hemsida anpassad till den mobila världen, har vi bytt ut vår tekniska plattform.  Detta gör att vi nu står rustade för nya utmaningar under 2016 och är en modernisering som ger oss helt nya möjligheter till integration mot våra kunder.

Vårt gedigna kvalitetsarbete med att skapa modeller och strukturer för hur vi kommunicerar med våra kunders kunder ligger nu som löpande aktivitet i varje anställds kalender. Utbildning kombineras med uppföljning och kontroller som dokumenteras för att säkerställa leveransen i varje uppdrag. Vi växer just nu inom området gåvoservice men även inom fastighetskundservice ser vi en ökad tillväxt.

Anna-Lena Bohm
VD

Burger King

bk_logo_cmykAllt började 1954 när David Edgerton och Jim McLamore öppnade sin första hamburgerrestaurang i Miami. Deras strävan var egentligen inte särskilt märkvärdig. De ville servera god, prisvärd mat av högsta kvalitet. Whoppern uppfanns och lanserades tre år senare och idag är det den burgaren som är vår bästsäljare och signaturburgare. Vi är stolta över vårt koncept och våra produkter men också över att vi bidrar till att fler ungdomar får jobb. För många är en anställning på Burger King den första anställningen och en bra väg in i arbetsmarknaden. Mer än 400 000 anställda i mer än 12 000 restauranger runt om i världen gör att vi kan servera alla 11 miljoner gäster med grillade burgare varje dag. För oss finns inget som går upp emot smaken av en nygrillad burgare. Vår plan är att öppna fler och fler nya restauranger och i och med det behöver vi ha med oss er och er kunskap i att ge gästerna bra och personlig service.

I Sverige har vi i skrivande stund 113 restauranger från Örnsköldsvik i norr och Ystad i söder. Av dessa restauranger äger vi 10 stycken själva och resterande restauranger ägs och drivs av franchisetagare. Ett bra men ganska komplext upplägg då 1 av dessa 21 franchisetagare äger 35 restauranger och resterande franchisetagare äger 1-8 restauranger var. King Food AB heter vi som innehar masterfranchiseavtalet för Burger King i Norge, Sverige och Danmark och vi sköter all nationell marknadsföring i dessa länder och där ingår även kundtjänstbiten.

Vi hanterar idag kundservice via formulär på hemsidan burgerking.se. och i sociala medier via facebook.com/burgerkingSE. Varje restaurang ansvarar för sina egna ärenden och alla ärenden som rör varumärket och menyn hanteras av Lina Nilsson.

För oss är kundservicebiten superviktig. Det är en naturlig del i vårt sätt att kunna ge en bra gästupplevelse. Vi gillar den feedback vi får av gäster och vi jobbar ofta efter den när vi förnyar och förbättrar våra koncept.

Uniguide hjälper oss framförallt att spara tid och att vara effektiva. Rätt ärende kommer till rätt restaurang/person och gästen kan på så sätt få snabb respons. Uniguide hjälper oss också med en bra översiktlig statistik som vi kan arbeta efter när vi jobbar för att förbättra oss.  Både som varumärke och som enskild restaurang.

Lina Nilsson
Marketing Coordinator, Burger King Sweden and Denmark