NYHETER/BLOGG

Vi söker fyra kommunikatörer

Om dig

Vi söker en kommunikativ och driven person med minst gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har personlighet snarare än erfarenhet, och att du har glöd och drivkraft. Du kommer att hantera många uppdrag parallellt och måste därför klara av en stressig miljö. Du måste ha en tydlig känsla för service, och gärna brinna för att skapa goda relationer. Har du detta, då har du alla förutsättningar för att lyckas som.

Dina arbetsuppgifter

Som kommunikatör på Uniguide kan du jobba med både mötesbokning, kundservice och försäljning – det är ett flexibelt och utvecklande jobb. Nu söker vi fyra drivna kommunikatörer som skall axla våra uppdrag under ordinarie personals sommarsemester. Du kommer främst att jobba med biljettbokning för ett resebolag men andra uppdrag kan bli aktuella.

Vi erbjuder Dig:

  • Ett spännande och utvecklande jobb
  • En skön sammanhållning bland personalen
  • Fräscha lokaler i Visby innerstad

Du erbjuder oss:

  • En person som vet hur man höjer taket
  • En mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
  • En person som vill se sig själv på toppen och älskar att jobba mot uppsatta mål
  • Ett högt tempo och massor av ambitioner

Uniguide står för all utbildning för att du skall kunna lyckas i ditt nya jobb som kommunikatör. Det vi premierar hos Dig är inte erfarenhet utan din personliga inställning och attityd – den kommer att bli avgörande för din framgång. Arbetstidens förläggning på Uniguide är måndag till söndag, 06.00 till 22.00 och du arbetar på rullande schema.

Är du hungrig på utmaningar? Tveka inte – ta nästa kliv i karriären och bli en del av Uniguide!

Läs hela annonsen hos Arbetsförmedlingen

Vi söker dansk- och/eller norsktalande kommunikatörer för projektanställning

Om dig

Vi söker kommunikativa och drivna personer med minst gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har personlighet snarare än erfarenhet, och att du har glöd och drivkraft. Du kommer att hantera ett projekt där du måste behärska danska och/eller norska.
Du måste ha en tydlig känsla för service, och gärna brinna för att skapa goda relationer. Har du detta, då har du alla förutsättningar för att lyckas som kommunikatör.

Dina arbetsuppgifter

Som kommunikatör på Uniguide kan du jobba med både mötesbokning, kundservice och försäljning – det är ett flexibelt och utvecklande jobb. Nu söker vi två kommunikatörer som kan tala och förstå danska och norska för ett projekt på ca 4 veckor med goda möjligheter till förlängning.

Vi erbjuder Dig:

  • Ett spännande och utvecklande jobb
  • En skön sammanhållning bland personalen
  • Fräscha lokaler i Visby innerstad

Du erbjuder oss:

  • En person som vet hur man höjer taket
  • En mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
  • Ett högt tempo och massor av ambitioner

Uniguide står för all utbildning för att du skall kunna lyckas i ditt nya jobb som kommunikatör. Det vi premierar hos Dig är inte erfarenhet utan din personliga inställning och attityd – den kommer att bli avgörande för din framgång. Arbetstidens för detta projekt är måndag till fredag 08.00 – 17.00

Är du hungrig på utmaningar? Tveka inte – ta nästa kliv i karriären och bli en del av Uniguide!

Läs hela annonsen hos Arbetsförmedlingen

Vi söker kommunikatörer till våren och sommaren

Om dig

Vi söker kommunikativa och drivna personer med minst gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har personlighet snarare än erfarenhet, och att du har glöd och drivkraft. Du kommer att hantera många uppdrag parallellt och måste därför klara av en stressig miljö. Du måste ha en tydlig känsla för service, och gärna brinna för att skapa goda relationer. Har du detta, då har du alla förutsättningar för att lyckas som kommunikatör.

Dina arbetsuppgifter

Som kommunikatör på Uniguide kan du jobba med både mötesbokning, kundservice och försäljning – det är ett flexibelt och utvecklande jobb. Nu söker vi ett gäng drivna kommunikatörer som skall axla våra uppdrag i vår kundservice med start omgående.

Vi erbjuder Dig:

  • Ett spännande och utvecklande jobb
  • En skön sammanhållning bland personalen
  • Fräscha lokaler i Visby innerstad

Du erbjuder oss:

  • En person som vet hur man höjer taket
  • En mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
  • Ett högt tempo och massor av ambitioner

Uniguide står för all utbildning för att du skall kunna lyckas i ditt nya jobb som kommunikatör. Det vi premierar hos Dig är inte erfarenhet utan din personliga inställning och attityd – den kommer att bli avgörande för din framgång. Arbetstidens förläggning på Uniguide är måndag till söndag, 06.00 till 22.00 och du arbetar på rullande schema.

Är du hungrig på utmaningar? Tveka inte – ta nästa kliv i karriären och bli en del av Uniguide!

Läs hela annonsen hos Arbetsförmedlingen

HÄLSOKOLL för kundmötet

Hur skulle du kunna möta dina kunder ännu bättre?

Som en del i vårt konsulterbjudande har vi nu en effektiv 2-timmars workshop där vi tillsammans tittar på hur ni idag möter era kunder och vilka områden som skulle kunna utvecklas.

Är det någon som skulle vara intressant hör av er till Johan Bergman, 0498-498 498

Läs mer här:Tjänstebeskrivning

Almedalen 2016

I år kommer vi under Almedalsveckan tillsammans med KomMed arrangera två seminarier i våra lokaler på Specksrum 5 i Visby.

Tisdag 5 juli, 15.40 – 16.30
Vilka möjligheter och barriärer finns i Sverige för att öka företagsgivande till ideell sektor?

Deltagare i panelen:
Per Leander, Ordförande FRII & Generalsekreterare Barncancerfonden
Lotta Lundberg, Chef Näringslivsrelationer och Fundraising Fryshuset
Elina Raeder, Brand Engagement Marketing Manager, Telia
Carolina Engström, Vice Generalsekreterare Friends

Onsdag 6 juli, 9.00 – 10.00
Hur förändras insamlingen i Sverige – hur motivera ett ökat givande från svensken i framtiden?

Deltagarei panelen:
Kristina Sparreljung, Generalsekreterare Hjärt-Lungfonden
Johan Sverker, senior rådgivare PwC ideell sektor
Oskar Peterson, ägare AdWizard AB, expert fundraising & DM
Charlotte Rydh, tillträdande Generalsekreterare FRII
Marie Dahllöf, Head of Charity och CSR Svenska Postkodlotteriet AB

Läs hela mer i Inbjudan

VÄLKOMNA om vi är i närheten!

Ny hemsida

Idag lanserar vi en helt ny hemsida. Vi kommer löpande lägga till mer innehåll och det kan finnas risk att det är något vi missat. Hur som helst tycker vi det är jätteroligt och vi hoppas ni som besöker sidan både hittar det ni söker och får en känsla för vilka vi är. Välkomna!

Ljusare tider

Under vinterns mörka månader har vi haft fullt fokus på att möta våren i en ny skepnad. Förutom en ny hemsida anpassad till den mobila världen, har vi bytt ut vår tekniska plattform.  Detta gör att vi nu står rustade för nya utmaningar under 2016 och är en modernisering som ger oss helt nya möjligheter till integration mot våra kunder.

Vårt gedigna kvalitetsarbete med att skapa modeller och strukturer för hur vi kommunicerar med våra kunders kunder ligger nu som löpande aktivitet i varje anställds kalender. Utbildning kombineras med uppföljning och kontroller som dokumenteras för att säkerställa leveransen i varje uppdrag. Vi växer just nu inom området gåvoservice men även inom fastighetskundservice ser vi en ökad tillväxt.

Anna-Lena Bohm
VD

Burger King

bk_logo_cmykAllt började 1954 när David Edgerton och Jim McLamore öppnade sin första hamburgerrestaurang i Miami. Deras strävan var egentligen inte särskilt märkvärdig. De ville servera god, prisvärd mat av högsta kvalitet. Whoppern uppfanns och lanserades tre år senare och idag är det den burgaren som är vår bästsäljare och signaturburgare. Vi är stolta över vårt koncept och våra produkter men också över att vi bidrar till att fler ungdomar får jobb. För många är en anställning på Burger King den första anställningen och en bra väg in i arbetsmarknaden. Mer än 400 000 anställda i mer än 12 000 restauranger runt om i världen gör att vi kan servera alla 11 miljoner gäster med grillade burgare varje dag. För oss finns inget som går upp emot smaken av en nygrillad burgare. Vår plan är att öppna fler och fler nya restauranger och i och med det behöver vi ha med oss er och er kunskap i att ge gästerna bra och personlig service.

I Sverige har vi i skrivande stund 113 restauranger från Örnsköldsvik i norr och Ystad i söder. Av dessa restauranger äger vi 10 stycken själva och resterande restauranger ägs och drivs av franchisetagare. Ett bra men ganska komplext upplägg då 1 av dessa 21 franchisetagare äger 35 restauranger och resterande franchisetagare äger 1-8 restauranger var. King Food AB heter vi som innehar masterfranchiseavtalet för Burger King i Norge, Sverige och Danmark och vi sköter all nationell marknadsföring i dessa länder och där ingår även kundtjänstbiten.

Vi hanterar idag kundservice via formulär på hemsidan burgerking.se. och i sociala medier via facebook.com/burgerkingSE. Varje restaurang ansvarar för sina egna ärenden och alla ärenden som rör varumärket och menyn hanteras av Lina Nilsson.

För oss är kundservicebiten superviktig. Det är en naturlig del i vårt sätt att kunna ge en bra gästupplevelse. Vi gillar den feedback vi får av gäster och vi jobbar ofta efter den när vi förnyar och förbättrar våra koncept.

Uniguide hjälper oss framförallt att spara tid och att vara effektiva. Rätt ärende kommer till rätt restaurang/person och gästen kan på så sätt få snabb respons. Uniguide hjälper oss också med en bra översiktlig statistik som vi kan arbeta efter när vi jobbar för att förbättra oss.  Både som varumärke och som enskild restaurang.

Lina Nilsson
Marketing Coordinator, Burger King Sweden and Denmark

RFSU Insamlingsstiftelse

RFSU_2554RFSU Insamlingsstiftelses uppdrag är att samla in pengar till RFSU:s arbete med sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter. RFSU:s utgångspunkt är att sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter, SRHR, gäller alla individer oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, ekonomisk ställning, funktionsnedsättning, hiv-status eller var i världen man lever. Med ett rättighetsperspektiv utgår RFSU från att tillgång till hälso- och sjukvård, information med mera förutsätter vissa grundläggande rättigheter. Rättigheter och kunskap är grunden för att kunna göra egna fria val. SRHR ökar individers möjligheter att förverkliga sina rättigheter och är en förutsättning för individers och samhällens möjligheter att utvecklas. Därmed bidrar det till både minskad fattigdom och diskriminering.

RFSU Insamlingsstiftelse påbörjade under 2015 sin verksamhet med att samla in pengar från allmänheten till dessa ändamål. För att från första början kunna garantera en hög servicenivå gentemot, och i förlängningen bygga upp och utveckla relationer till, givarna tog RFSU Insamlingsstiftelse hjälp av Uniguide. Uniguide är specialiserade på möten med givare per telefon och bidrar med en hög servicenivå, snabb och kunnig support samt flexibla öppettider.

Genom att anlita Uniguide med dess expertis kan RFSU Insamlingsstiftelse fortsätta att fokusera på att utveckla arbetet med att få fler givare i trygg vetskap om att dessa givare blir väl omhändertagna.

Krister Nyman
Insamlingsansvarig, RFSU Insamlingsstiftelse

Hjärt-Lungfonden

140905 Kristina Sparreljung Hjärt--LungfondenHjärt-Lungfonden samlar in och delar ut pengar till vinnande hjärt-lungforskning och arbetar för ökad kunskap om forskningens betydelse. Hjärt-Lungfonden arbetar för att fler människor ska få ett längre och friskare liv och vägen dit går genom forskning. Forskning leder till bättre diagnostik, behandling, vård och till kunskap om en hälsosammare livsstil. Hjärt-Lungfonden är en ideell organisation som stödjer forskning om hjärt-, kärl och lungsjukdom. Verksamheten är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. Hjärt-Lungfonden har 90-konto och följer FRII:s kvalitetskod.

Hjärt-Lungfondens Gåvoservice tar emot och administrerar gåvor mellan kl: 08:00 – 18:00. Vi eftersträvar en hög servicenivå och snabb kunnig support. Vi vill ge alla som ringer till oss ett omtänksamt och trevligt bemötande. För att uppnå detta tar vi hjälp av Uniguide som är specialiserade på möten med våra givare per telefon. UniGuide besvarar alla gåvoservice samtal och alla beställningar av minnes- och hyllningsgåvor på ett professionellt sätt.

Genom att anlita Uniguide kommer givarna fram till oss snabbare och vi minskar väntetiden i telefon. För oss är varje samtal lika viktigt. Vi har en god och regelbunden kontakt med Uniguide för att tillsammans säkerställa att nivån på vår service förblir hög, oavsett om det är Hjärt-Lungfonden eller Uniguide som tar samtalet.

Kristina Sparreljung
Generalsekreterare, Hjärt-Lungfonden