top of page
Image by Micael Widell

Service- och felanmälan

En tjänst från Uniguide

Om tjänsten

Service- och felanmälan ska vara enkel, trygg och tillgänglig. Vi finns tillgängliga dygnet runt, året om för era hyresgäster.

 

I varje kontakt med en hyresgäst ställer vi relevanta följdfrågor för att ärendet ska bli så tydligt som möjligt för oss och för fastighetsskötaren som ska åtgärda problemet.

Alla felanmälningar vi får till oss registreras i kundens system, men det som gör vår tjänst så bra är att vi bedömer varje ärende. Bedömningen är unik för varje enskilt ärende, vi kan inte spalta ner allt som är akut och slaviskt gå efter instruktioner på ett papper.

Beskrivande bild hur Jour fungerar på Uniguide

Telefoni

Svarar på inkommande samtal avseende fel- och serviceanmälan.

Koordinera jour

Ringa av tekniker eller er jour för att säkerställa att akuta ärenden hanteras enligt rutin. Vi lämnar alltid över akuta ärenden personligen till nästa led i kedjan.

Registrering

Vid behov registrerar felanmälningar i ert ärendehanteringssystem.

Bevakning olika kanaler

Vid behov bevakar inkomna ärenden via web eller applikation i direkt i ert system, för att säkerställa att ärenden åtgärdas även på yttertider och helger.

Bedömning av ärende

Bedömer om ärendet är av akut eller inte och därefter vidta åtgärder i enlighet med ert prioriteringsunderlag.

Hiss- och driftlarm

Unilarm är ett molnbaserat larmbord som är bemannat dygnet runt. Tjänsten är framtagen för dig som är hisstekniker, drifttekniker, förvaltare eller fastighetsägare.

Några av våra kunder

"Atrium Ljungberg har arbetat med Uniguide i många år och tillsammans har vi upparbetat ett väldigt bra samarbete. Resan började med att vi behövde hjälp med samtalspassning på vår serviceanmälan - som är öppen dygnet runt - på tider då vi själva inte är på plats eller hinner ta hand om alla inkommande ärenden. Sedan flera år tar vi även hjälp med telefonpassning av växelsamtal vid behov. Det känns tryggt att ha Uniguides proffsiga medarbetare som en förlängd arm till vårt eget Servicenter. För oss är det viktigt att våra partners levererar med snabb återkoppling, är lyhörda, har hög kvalitet och ett stort engagemang för vår affär. Det känner vi att Unigiuide överträffar."

Anette Karlsson, Kundservicechef Atrium Ljungberg

bottom of page