Fastighet Givarservice Svarstjänster Kontakt

Arkiverat

2019-11-25

Vad döljer sig bakom din hisslarmsknapp?

I varje hiss finns en larmknapp. Men vad händer när nån trycker på din? Med Uniguide bakom larmknappen kan du i första hand vara säker på att den som fastnat får snabb hjälp men också att ärendet rapporteras direkt i ditt fastighetssystem så du får kontroll över kostnaderna. Kontakta oss så berättar vi mer.

2019-08-20

Lediga jobb

Vill du sköta snacket åt våra kunder och samtidigt ha det kul på dagarna, varvat med utmaningar och oväntade händelser, mitt i centrala Visby. Då kanske det är dig vi söker. Som arbetsgivare kan vi erbjuda en härlig miljö, inte minst i fräscha lokaler och störtsköna arbetskamrater som alla gillar att snacka (även över en gemensam lunch). Vi hjälper dagligen våra kunder med inkommande samtal, chatt, systemövervakning, administration, e-post och mycket mer. Gemensamt är alltid vår höga kvalitet och stora engagemang. För att passa in i vårt gäng tittar vi mer på personlighet och attityd, än utbildning och erfarenhet. Avgörande är att du gillar att kommunicera muntligt och i skrift, resten av verktygen får du på plats. Vi har öppet 24/7 alla dagar på året vilket också ger dig som anställd flexibla möjligheter att välja hur du vill jobba; kvällar, nätter, helger. Både som timanställd och tillsvidareanställd. Vi är flexibla och det ser vi att även du är. Så söker du en arbetsplats med högt i tak och delar våra och själv har höga ambitioner, ring oss!

2019-08-14

Erbjudande! Felanmälan för Bostadsrättsföreningar

Vill du få full kontroll över dina felanmälningar och hjälp med jourbedömning i din förening? Då kan du just nu teckna abonnemang från 1495 kr/månad inklusive 10 fria samtal där vi tar hand om felanmälningar dygnet runt. Ärendehanteringssystem ingår. Kontakta oss för mer information om tjänsten Felanmälan för BRF.

2019-08-14

Ny tjänst! Frånvaroanmälan

Med vår tjänst frånvaroanmälan tar vi tillsammans kontroll över personalens frånvaro, dygnet runt. Vi kan till och med hjälpa till med bemanningen om du vill det så din verksamhet kan rulla på precis som vanligt utan onödiga avbrott. Kontakta oss för mer information om tjänsten frånvaroanmälan.

2019-02-19

Sommarerbjudande 2019

Känner du att du har svårt att släppa kontrollen över jobbet när du ska vara ledig? Samtalet med ett nummer som du inte har inlagt i mobilen stressar fler än vi tror. Det kan vara en säljare men tänk om det är en förlorad kund, klagomål eller beställning du missar om du inte svarar? Låt oss svara så bemöter vi personen med vår proffsighet och din kunskap som du delat med oss, och du får ett meddelande om vad samtalet gällde. Vill du så ringer vi dig och rapporterar vad som inkommit på angiven tid! Skönt för dig, bra för affärerna och även för semesterfriden. Välkommen till oss. Just nu kan ni få vår tjänst Telefonpassning DYGNET RUNT i sommar från 1495 kr/månad.

2018-06-28

Nya kunder på Gotland

Vi vill mer än gärna samarbeta med Gotländska företag. Vi är mycket stolta över att få ansvara för de viktiga samtal som kommer in dygnet runt till Hotell Gute och Breda Blick och tackar för förtroendet. När tävlingssäsongen hos Visbytravet närmar sig och inleds ökar naturligt samtalen in till travbanan. För att besökare, kunder och journalister ska få den bästa upplevelsen avlastar vi på telefonin. Givetvis har även Visbytravet valt att använda tjänsten dygnet runt för bästa service och kvalitét!

2018-06-18

Nya kunder

Med stolthet svarar vi på samtal som kommer in till Barncancerfonden och avlastar den ordinarie personalen. Med över 425 miljoner insamlade medel ger Barncancerfonden stöttning till familjer som behöver det som bäst under jobbiga tider. Skänk din gåva på 020-902090. Suicide Zero är en organisation som arbetar för att motverka självmord. Ca 1500 st personer per år väljer att avsluta sitt liv och Suicide Zero sitter på kunskaper för att förhindra detta. Uniguides roll är att sköta kundtjänst och besvara samtal vid lämnande av gåvor och frågor. Qall Telecom har utökat sin befintliga tjänst hos oss och har nu dygnet runt med sin tjänst: Nummerupplysning.

2017-12-01

Utökat samarbete med RFSU

För 2 år sedan hjälpte vi RFSU att starta RFSU insamlingsstiftelse. Nu har vi utökat samarbetet ytterligare och är stolta över att ha möjligheten att få arbeta med deras tidning OTTAR. En färgsprakande tidning som är viktig och borde finnas på varje arbetsplats och i varje affär.

2017-02-17

Hälsokoll för kundmötet

Hur bemöter du dina kunder? Som en del i vårt konsulterbjudande har vi nu en effektiv 2-timmars workshop där vi tillsammans tittar på hur du möter dina kunder idag och vilka områden som kan utvecklas. Intresserad? Hör av dig till Johan Bergman, 0498-498 498

2016-03-07

Ljusare tider

Under vinterns mörka månader har vi haft fullt fokus på att möta våren i en ny skepnad. Med en ny hemsida anpassad till den mobila världen och med en ny teknisk plattform står vi rustade för de utmaningar vi har framför oss. Vårt gedigna arbete med att skapa modeller och strukturer för hur vi kommunicerar med våra kunders kunder ligger nu som löpande aktivitet i varje anställds kalender. Utbildning kombineras med uppföljning och kontroller som dokumenteras för att säkerställa leveransen i varje uppdrag. Dessutom växer vi just nu inom området gåvoservice men även inom fastighetskundservice ser vi en ökad tillväxt.

2016-02-08

Burger King

För Burger King är kundservice superviktigt. Uniguide hjälper med stolthet till med den biten så dom kan spara tid och att vara effektiva. Men inte minst för att fokusera på det dom är bäst på, servera hamburgare och erbjuda en god gästupplevelse. Rätt ärende kommer till rätt restaurang/person och gästen kan på så vis få snabb respons. Vi erbjuder även en tydlig, översiktlig statistik som Burger King kan arbeta efter.

2016-02-08

RFSU Insamlingsstiftelse

RFSU Insamlingsstiftelse startades 2015 med uppdrag att samla in pengar till RFSU:s arbete med sexuell och reproduktiv hälsa. Utgångspunkten är att alla individer har samma rättigheter. För att garantera en hög servicenivå tog RFSU Insamlingsstiftelse hjälp av oss på Uniguide då vi är specialiserade på möten med givare per telefon och bidrar med snabb och kunnig support, samt flexibla öppettider. Genom att anlita oss kan RFSU Insamlingsstiftelse fokusera på att utveckla arbetet med att få fler givare i trygg vetskap om att dessa givare blir väl omhändertagna.

2015-12-07

Hjärt-Lungfonden

Hjärt-Lungfonden är en ideell organisation som stödjer forskning om hjärt-, kärl och lungsjukdomar och arbetar för att fler människor ska få ett längre och friskare liv. Verksamheten är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. Hjärt-Lungfondens Gåvoservice tar emot och administrerar gåvor mellan kl: 08:00 – 18:00. Alla som ringer ska få ett omtänksamt och trevligt bemötande, hög servicenivå och snabb, kunnig support. Vi som arbetar på Uniguide är specialiserade på möten med givare via telefon och besvarar alla gåvoservice samtal och alla beställningar av minnes- och hyllningsgåvor på ett professionellt sätt. Genom att anlita Uniguide kommer givarna fram snabbare och väntetiden i telefon minskar. För oss är varje samtal lika viktigt.

2015-10-27

Hösten biter sig fast

Hösten biter sig fast och nu längtar vi nog alla efter att vintern och snön skall komma. Hösten har inneburit många små förändringar hos oss såväl i personalgruppen som i våra uppdrag. Vi fortsätter att utbilda vår personal i “värdeskapande kommunikation” samt att investera i ny teknik avseende såväl telefoni som stödsystem. Detta tillsammans kommer att göra oss rustade för de nya utmaningar som väntar runt hörnet. Vi ser att vårt fokus på en intäktsdrivande kundservice skapar de mervärden vi så gärna vill ge till våra kunder. Det närmaste året kommer vi att fortsätta specialisera oss inom områden där vi besitter kunskap och erfarenheter utöver det vanliga. Alltid med vår vision framför ögonen – att i varje kontakt skapa det högsta upplevda värdet.

2015-09-26

Hotell- och receptionsservice

Uniguide har lanserat en ny tjänst; Hotell- och receptionsservice 24/7. Tjänsten riktar sig till hotell och liknande verksamheter som inte har egen bemanning nattetid men har ett behov av en jourtelefon. Vi hjälper till med bl a information, koder, aktivering av nyckelkoder m.m.

Mer än bara snack!

Specksrum 5, 621 55 Visby. Telefon 0498-498 498
© Alla rättigheter tillhör Uniguide 2018-2019 | Integritetspolicy | Almedalen