top of page

Kundtjänstmedarbetare till Eskilstuna

andreassjoberg5

Om Uniguide


Uniguide grundades 1999 och finns på två orter; Visby och Eskilstuna. Sammanlagt är vi ca 30 medarbetare. Vi säljer olika kommunikationstjänster, främst kundservice och olika tekniska tjänster. Vår kärnverksamhet är “kundtjänst” i bred bemärkelse. Våra kunder finns främst i fastighetsbranschen, hotellnäringen och bland ideella organisationer.

Medarbetarna på Uniguide har arbetat tillsammans under lång tid och företaget präglas av en familjär kultur med nära till kollegor och företagsledning.


Vår strategi är att med ett starkt kundfokus skräddarsy tjänster som möjliggör för kunden att fokusera på sin kärnverksamhet.


Vår vision är att leverera högkvalitativa tjänster vara marknadens naturliga val av leverantör av kommunikations och servicetjänster.


Vår värdegrund tillika förväntningar på varandra innebär att vi är lyhörda, flexibla och professionella.



Arbetsuppgifter


Uniguide har två avdelningar; fastighet- och kundtjänst (F&K) och givar- och medlemsservice (G&M). Nu söker vi en ny kollega till F&K där arbetsuppgifterna främst är följande:


• Hantera inkommande telefoni åt våra kunder (telefoni)

• Registrera service- och felanmälningar och bokningar i olika system för respektive kund

• Med hjälp av instruktioner besvara vanliga frågor om kunden och deras tjänster/produkter

• Eskalera felanmälningar (akut ärende) och serviceanmälningar till jour-funktion

• Växla arbetsuppgift mellan att ringa jour och besvara inkommande samtal

• Enligt en checklista utföra kontroller och specialuppgifter

• Hantera kundernas e-post och chattar


Krav på utbildning

• Gymnasial utbildning krävs


Kunskapskrav

• Hög administrativ kapacitet vad gäller Office-paketet samt förmågan att skriva text på ett korrekt sätt och i högt tempo

• God kommunikativ förmåga i tal och skrift

• Behärska engelska i tal och skrift


Erfarenheter och meriter

• Tidigare arbetslivserfarenhet

• Arbete inom serviceyrken med personligt bemötande

• Kommunikation via telefonsamtal

• Erfarenhet av kundrelationer

• Erfarenhet av kommunikation via chatt och mejl

• Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav


Egenskaper

• Lösningsorienterad med förmåga att felsöka i flera steg och fatta egna beslut

• Visa engagemang genom att vara nyfiken, fokuserad, vetgirig, lojal och aldrig lämna en arbetsuppgift ogjord

• Kunna kombinera effektivitet med noggrannhet genom att arbeta metodiskt och följa arbetsinstruktioner och arbetsindelning

• Vara flexibel vad gäller snabba förändringar i den vardagliga planeringen

• Ta ansvar för att information om arbetsuppgifter inhämtas innan arbetsmoment påbörjas för att undvika missförstånd mellan medarbetare och mellan medarbetare och kunder

• God förmåga att organisera arbetet samt följa instruktioner och rutiner

• Förmåga att arbeta i team med stort ansvar och självledarskap


Förväntningar

• Leva upp till vår värdegrund (lyhörd, flexibel, professionell)

• Inom två månader förväntas medarbetaren kunna arbeta delvis självständigt med de enklaste uppdragen.

• Inom fyra till sex månader förväntas medarbetaren kunna arbeta helt självständig med avdelningens samtliga uppdrag.

• Inom tolv månader förväntas medarbetaren kunna vara kundansvarig för en eller flera kunder.


Övrigt

• Tjänsten är placerad på vårt kontor i Eskilstuna

• Arbeta på plats på något av våra kontor på ett rullande schema där helg- och kvällstjänstgöring ingår. Schemalagd arbetstid på vardagar och helger är (6-15, 7-17, 8-17, 10-19, 11-20)

• Möjlighet till distansarbete visstid finns efter överenskommelse med chef

• Möjlighet till flextid finns

• Möjlighet till bonus utöver fast månadslön

• Särskilt lönetillägg på kvällar, helger och tidig morgon, utöver ordinarie lön (särskilt lönetillägg)

• Kompensationstid och övertid som beviljas av närmaste chef

• Rätt till friskvårdsbidrag

• Uniguide är anslutet till kollektivavtal och 25 års erfarenhet av kundkommunikation


Vid intresse för tjänsten

• Du är välkommen att skicka personligt brev och CV till andreas.sjoberg@uniguide.se

• Vi vill ha din ansökan senast 2025-04-16



 
 
 

Comments


bottom of page