Uniguide är sedan länge engagerat i nätverket Gotländska kundmöten som drivs av Tillväxt Gotland. Nätverket samlar verksamheter som arbetar med kundbemötande och i början av mars gästade nätverket Destination Gotland där Monika Friman (bilden), bokningsansvarig, berättade om vilka utmaningar som väntar.
- Tillväxt Gotland gör ett strålande arbete med att samla olika aktörer som alla utifrån sina olika verksamheter vill Gotlands bästa. Nätverket Gotländska kundmöten är bara ett exempel på forum som bidrar till ökad förståelse och kunskapsutbyte mellan oss som arbetar med service och kundbemötande, säger Uniguides vd Andreas Sjöberg.
Nätverket består bland andra av Svenska spel, Region Gotland, Transportstyrelsen, Previa, PayEx, Sergel Visby och Pensionsmyndigheten.
- Spridningen bland deltagarna är stor och våra utmaningar olika. Gemensamt för oss är att vi vill utbyta erfarenheter som bidrar till ännu bättre kundrelationer, något hela Gotland vinner på.
Förutom ett föredrag om Destination Gotlands arbete med kundservice hann nätverket med att diskutera AI, statistik och arbetsmiljö. Nästa nätverksträff hålls den 8 maj där temat är feedback och kultur. Uniguide står som värd för träffen. Hjärtligt välkomna!

Comments