Service- och Felanmälan hos Uniguide
Felanmälan ska vara enkel, trygg och tillgänglig. Vi finns tillgängliga dygnet runt, året om för era hyresgäster.
-
Telefoni - Svarar på inkommande samtal avseende fel- och serviceanmälan.
-
Registrering - Vid behov registrerar felanmälningar i ert ärendehanteringssystem.
-
Bedömning av ärende - Bedömer om ärendet är av akut eller inte och därefter vidta åtgärder i enlighet med ert prioriteringsunderlag.
-
Koordinera jour - Ringa av tekniker eller er jour för att säkerställa att akuta ärenden hanteras enligt rutin. Vi lämnar alltid över akuta ärenden personligen till nästa led i kedjan.
-
Bevakning olika kanaler - Vid behov bevakar inkomna ärenden via web eller applikation i direkt i ert system, för att säkerställa att ärenden åtgärdas även på yttertider och helger.
-
Hiss- och driftlarm - Unilarm är ett molnbaserat larmbord som är bemannat dygnet runt. Tjänsten är framtagen för dig som är hisstekniker, drifttekniker, förvaltare eller fastighetsägare.
I varje kontakt med en hyresgäst följer vi dialogstrategier och instruktioner som vi arbetat fram tillsammans med er som kund så att varje enskilt ärende ska hanteras så tydligt som möjligt i syfte att fastighetsskötare, servicetekniker eller underleverantörer ska ha så bra förutsättningar som möjligt att åtgärda ärendet.
Alla service- och felanmälningar registreras i kundens system. Bedömningen i varje enskilt ärende är unikt.
Självklart kan vi anpassa tjänsten efter era behov och önskemål.