top of page

Service- och Felanmälan hos Uniguide

Felanmälan ska vara enkel, trygg och tillgänglig. Vi finns tillgängliga dygnet runt, året om för era hyresgäster.

  • Telefoni​ - Svarar på inkommande samtal avseende fel- och serviceanmälan.

  • Registrering - Vid behov registrerar felanmälningar i ert ärendehanteringssystem.

  • ​Bedömning av ärende - Bedömer om ärendet är av akut eller inte och därefter vidta åtgärder i enlighet med ert prioriteringsunderlag.

  • Koordinera jour - Ringa av tekniker eller er jour för att säkerställa att akuta ärenden hanteras enligt rutin. Vi lämnar alltid över akuta ärenden personligen till nästa led i kedjan.

  • Bevakning olika kanaler - Vid behov bevakar inkomna ärenden via web eller applikation i direkt i ert system, för att säkerställa att ärenden åtgärdas även på yttertider och helger.

  • Hiss- och driftlarm - Unilarm är ett molnbaserat larmbord som är bemannat dygnet runt. Tjänsten är framtagen för dig som är hisstekniker, drifttekniker, förvaltare eller fastighetsägare.

I varje kontakt med en hyresgäst följer vi dialogstrategier och instruktioner som vi arbetat fram tillsammans med er som kund så att varje enskilt ärende ska hanteras så tydligt som möjligt i syfte att fastighetsskötare, servicetekniker eller underleverantörer ska ha så bra förutsättningar som möjligt att åtgärda ärendet.

Alla service- och felanmälningar registreras i kundens system. Bedömningen i varje enskilt ärende är unikt.

Självklart kan vi anpassa tjänsten efter era behov och önskemål.

Grafik felanmälan.png

Några av våra kunder

"Som vår kundtjänst är Uniguide vårt fönster utåt och den första kontakten många får med vår verksamhet. Vi upplever att Uniguide är en integrerad del av vår verksamhet, de har lärt känna oss och alla våra delar i verksamheten väl och teamet på Uniguide är lyhörda i dialogen med våra givare och medlemmar. Därför känns det tryggt att ha Uniguide som partner"

Anna-Maria Broman Ek, kanslichef, Suicide Zero

bottom of page